2. Verkeer, vervoer en waterstaat

Wat kost het?

Exploitatie (bedragen x € 1.000)

Begroting
2021

Begroting
2022

Begroting
2023

Begroting
2024

Baten

Meerjarenbegroting 2021-2024

197

197

197

197

Mutaties 2e Voortgangsrapportage 2020

0

0

0

0

Tot de 1e Voortgangsrapportage

0

0

0

0

Baten tot de 1e Voortgangsrapportage

197

197

197

197

Mutaties 1e Voortgangsrapportage

Totaal mutaties baten 1e Voortgangsrapportage

Totaal baten na de 1e Voortgangsrapportage

197

197

197

197

Lasten

Meerjarenbegroting 2021-2024

5.291

5.401

5.519

5.705

Mutaties 2e Voortgangsrapportage 2020

0

0

0

0

Tot de 1e Voortgangsrapportage

32

0

0

0

Lasten tot de 1e Voortgangsrapportage

5.391

5.403

5.521

5.706

Mutaties 1e Voortgangsrapportage

2. Actualisatie bestaand beleid

69

2

2

2

Digitaliseren parkeervergunningen/naheffingen betaald parkeren

69

0

0

0

Verhoging krediet herinrichting BAT terrein

0

2

2

2

Totaal lasten na de 1e Voortgangsrapportage

5.391

5.403

5.521

5.706

Saldo voor bestemming

-5.194

-5.206

-5.324

-5.509

Mutaties reserves

Onttrekkingen

Meerjarenbegroting 2021-2024

68

39

39

39

Mutaties 2e Voortgangsrapportage 2020

-20

-20

-20

-20

Mutaties tot de 1e Voortgangsrapportage

32

0

0

0

Mutaties 1e Voortgangsrapportage

0

0

0

0

Totaal onttrekkingen reserves

80

19

19

19

Toevoegingen

Meerjarenbegroting 2021-2024

0

0

0

0

Mutaties 2e Voortgangsrapportage 2020

0

0

0

0

Mutaties tot de 1e Voortgangsrapportage

0

0

0

0

Mutaties 1e Voortgangsrapportage

0

0

0

0

Totaal toevoegingen reserves

0

0

0

0

Totaal mutaties reserves

0

0

0

0

Saldo na bestemming

-5.114

-5.186

-5.304

-5.490

Toelichting financiële ontwikkelingen

2. Actualisatie bestaand beleid
Digitaliseren parkeervergunningen/naheffingen betaald parkeren

Onze huidige softwareleverancier gaat de ondersteuning van de toepassing Key2Parkeren beëindigen. We zijn genoodzaakt per 2022 over te stappen naar een nieuw systeem voor parkeervergunningen en verwerking van naheffingen. We maken daarbij tevens een moderniserings-/digitaliseringsslag. Het betreft complexe materie, mede gelet op de koppeling met de verschillende landelijke systemen. De huidige planning gaat uit van een doorlooptijd van het project vanaf besluitvorming door de raad tot medio 2022. We ramen in 2021 eenmalige kosten van de softwareconvergentie en externe projectleider (€ 68.500) voor de eerste fase  van het optimaal inrichten van de betaald parkeerprocessen in relatie tot de huidige organisatorische vormgeving. De (structurele) kosten voor 2022 hangen af van de uitkomst van de te voeren aanbesteding. Deze zullen wij met de incidentele kosten voor de tweede fase opvoeren bij de meerjarenbegroting 2022-2025.

Verhoging krediet herinrichting BAT terrein

Voor de inrichting van de strook gemeentelijk eigendom rond de Turmac Cultuurfabriek is geen budget beschikbaar. Ook binnen het beschikbare budget voor de inrichting van het voorterrein bleek geen ruimte aanwezig om de inrichtingskosten (ca. € 45.000) van deze strook te dekken. Inrichting van deze strook is noodzakelijk om de volgende redenen:
• De strook grenst aan / loopt over in de openbare ruimte van het BAT-terrein 1e fase welke nu woonrijp wordt ingericht. Niet inrichten van de strook zal een storend beeld geven (o.a. groei van onkruid en eventueel ongewenst gebruik van de betreffende strook voor bijvoorbeeld parkeren), wat reactie van de bewoners op zal roepen;
• Onderdeel van de inrichting van deze strook betreft de entree aan de achterzijde van de Turmac Cultuur fabriek. Niet inrichten betekent een slordige, onaantrekkelijke entree naar de cultuurfabriek;
• Onderdeel van de inrichting van de strook betreft ook de inrichting van de laad- en losplaats van de Turmac Cultuurfabriek. Niet inrichten van deze strook betekent dat laden en lossen vanaf het voorplein noodzakelijk blijft en dat tijdens de herinrichting van het voorplein er geen laad- en losmogelijkheid voor de cultuurfabriek is.
Het eventueel later inrichten van deze strook betekent direct minimaal een half jaar later omdat er (normaliter) geen werkzaamheden worden uitgevoerd binnen de garantieperiode van het woonrijp maken.

Toelichting mutaties reserves

Deze pagina is gebouwd op 04/14/2021 15:49:04 met de export van 04/14/2021 15:36:32